logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۹۹۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
موج‌رسا گزارش می‌دهد؛

آمادگی زنجان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

آمادگی-زنجان-برای-خدمات‌رسانی-به-زائران-اربعین
پیاده‌روی اربعین چند سالی است که به برکت خون شهدا میسر شده و هر ساله میلیون‌ها عاشق اباعبدالله (ع) در این مسیر حضور به هم می‌رسانند، در این راستا امسال نیز سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف زنجان برای ارائه خدمات به زائران پیاده‌روی اربعین آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ پیاده‌روی اربعین از جمله برنامه‌هایی است که طرفداران و زائران زیادی دارد و برای این منظور ادارات و سازمان‌های مختلف دست در دست هم برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر آن سعی و تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید

بسیاری از سازمان‌ها با ایجاد موکب در مرزها به هموطنان خدمات لازم ارائه می‌دهند و برخی دیگر در برنامه جاماندگان اربعین حضور و مشارکت فعال دارند.

 آمادگی ۱۳۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران 

غلامرضا کرمی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: تعداد ناوگان اتوبوسی حدود ۱۳۰ دستگاه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تعداد رانندگان مسافربری استان زنجان یک هزار و ۵۳۹ نفر هستند که در ایام پیاده‌روی اربعین خدمات ارائه خواهند داد. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: اتوبوس‌ها بعد از انتقال زائران در پایانه مرزی منتظر می‌مانند تا هر زائر را به شهرهای خود باز گردانند۹ و این چرخه ادامه دارد.

وی ادامه داد: هر ساله اداره راهداری استان زنجان در این حرکت عظیم پیاده‌روی حسینی برای جابه‌جایی زائران سرزمین عشق فعالیت دارد.

 

 پیش‌فروش ۷ هزار و ۱۸۲ بلیت برای مرزها

باقر سپهری دبیر ستاد اربعین استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه ستاد اربعین استان زنجان امسال در قالب کمیته‌های دوازده‌گانه‌ای تشکیل یافته است اظهار کرد: نمایندگی موکب‌ها که با تجربيات سال قبل به این جمع اضافه شدند جلسات خود را مرتب و منظم و با هماهنگی بهتر آغاز کردند.

 وی با بيان اينکه خدمات مربوطه به زائران در حال ارائه است تصریح کرد: هر چند جا دارد بر روی برخی مباحث نیز توانمندی بیشتری به کار گرفته شود تا این مأموریت‌ها به خوبی پیش رود.

دبیر ستاد اربعین استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از کمیته‌های دوازده‌گانه که در این مجموعه فعالیت‌ دارد کمیته حمل و نقل سوخت است، گفت: از تاریخ ۱۰  تا ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ تعداد ۷ هزار و ۱۸۲ بلیت پیش‌فروش شده است که مقصد مرز مهران است با این وجود ۲۱۹ سفر به مرز مهران و ۱۴ سفر به مرز خسروی از استان با ناوگان عمومی انجام شده است.

 وی با اشاره به اینکه در این میان ۴ هزار و ۷۹۲ نفر مسافر به مرز مهران و ۲۳۶ نفر به مرز خسروی جا‌به‌جا شده‌اند ادامه داد: با توجه به وضعیت آب و هوایی ایران و عراق و گرمای هوا که در مرز مهران شاهد آن هستیم پیشنهاد می‌شود زائران در صورت امکان سایر مرزها را برای شرکت در پیاده‌روی اربعین انتخاب کنند و از طریق سامانه سما مدیریت سفر خود را داشته باشند تا در رفاه بیش‌تر این سفر معنوی را انجام دهند.

سپهری عنوان کرد: با توجه به این نکته که انتخاب بیش‌تر زائران مرز مهران است، کمیته حمل و نقل سوخت در طول مسیر و به صورت دائمی گشت را انجام می‌دهد تا مشکلی ایجاد نشود.

وی گفت: در کشور عراق نیز به لطف خدا موکب‌های پزشکی موجود و استقرار تیم‌های هلال‌احمر با کمک پزشکان برقرار است، متخصصان این امر در طول مسیر بین موکب‌ها برای ارائه خدمات توزیع شده‌اند و خدمات‌رسانی خود را انجام می‌دهند.

 

برپایی موکب‌ها با اطلاع پلیس‌راه انجام شود

مهدی میناخانی رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس‌راه زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه سازمان پلیس‌راه زنجان برای پیاده‌رویی اربعین موکب ندارد اظهار کرد: سایر ادارات اگر قرار باشد در طول مسیرها موکب داشته باشند با هماهنگی پلیس‌راه صورت گیرد تا بازگشت زائران حسینی با برنامه‌ریزی کنترل شود.

وی گفت: عمده تصادفات که در جاده‌های مواصلاتی مخصوصاً در بحث اربعین و پیاده‌رویی آن مواجه هستیم بعد مسافت و خستگی راننده بوده که علت اصلی تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان اضافه کرد: پلیس‌راه زنجان با خیران استان درباره برپایی موکب‌ها کنار جاده‌ها هماهنگی لازم را انجام داده تا این مراسم در نقاطی برگزار شود که آمار خستگی و خواب آلودگی رانندگان زیاد است.

۴ تیم راهور زنجان در مهران فعالیت دارد

حبیب موسوی رئیس پلیس راهور استان زنجان نیز در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه از راهور استان زنجان چهار تیم به مرز مهران برای روان‌سازی ترافیک اعزام شده است اظهار کرد: اتمام مأموریت این تیم تا پنج روز بعد از اربعین است.

وی گفت: راهور زنجان برای برنامه جاماندگان اربعین نیز تدابیر در نظر گرفته است تا این برنامه باشکوه بیش‌تر انجام شود.

رئیس پلیس راهور استان زنجان عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین یک نماد است و به برکت وجود امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان این حرکت هر ساله با عظمت خاصی برگزار می‌شود.                 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر